מה מותר לכלב לאכול?

לכלבים יש מערכת עיכול שונה מבני אדם. משמעות הדבר היא כי מזונות מסוימים שנחשבים לבטוחים עבורנו, עלולים להזיק או אפילו להיות קטלניים מאוד לכלבים. החדשות הטובות הן שיש גם מזונות אנושיים רבים שכן בטוחים לכלבכם ויכולים לספק להם חומרים מזינים חשובים ויתרונות בריאותיים רבים. המומחים שלנו דאגו להכין לכם מדריך שמסביר מה מותר לכלב לאכול. בואו נתחיל!

אז מה כלבים יכולים לאכול? 13 מזונות שיכולים להעשיר להם את הארוחות

  1. גזר: גזר הוא מזון בריא מאוד לכלבים. לעיסת גזר יכולה לעזור בהסרת רובד החיידקים משיניהם לשפר את הבריאות האוראלית שלהם. גזר הוא אחד המקורות הטובים לוויטמין A, שמועיל למערכת החיסון, לעור ולפרווה של כלבכם. יחד עם זאת, חשוב לשים לב כיוון שיותר מדי ויטמין A כבר עלול להיות רעיל, לכן חשוב לשמור על איזון ולהאכיל אותם במתינות.
  2. תפוחים: תפוחים מספקים ויטמינים חשובים לכלבים, כולל ויטמינים כמו A ו- C. בנוסף, הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים שיכולים לסייע בוויסות מערכת העיכול של כלבכם. שימו לב! אכילת תפוחים רקובים עלולה להוביל להרעלת אלכוהול אצל כלבים כתוצאה מתהליך התסיסה.
  3. אורז לבן: אורז לבן מבושל יכולה להיות אופציה נהדרת לכלב שסובל מקלקול קיבה מכיוון שהוא קל לעיכול ומסדיר את היציאות (ממש כמו אצלנו). יחד עם זאת, אם כלבכם סובל מסוכרת הקפידו לתת לו אורז בכמויות קטנות כיוון שהוא גורם לעליית רמות הסוכר בדם.
  4. דגים: סלמון, שרימפס וטונה הם מזונות בטוחים לכלבים ומקורות חלבון טובים. סלמון וטונה מכילים חומצות שומן אומגה 3 אשר יכולות לעזור לחזק ולשמור על המערכת החיסונית וכן לשפר את מראה הפרווה והעור של הכלב. בשרימפס יש ויטמיני B שיכולים גם לסייע בשמירה על מערכת העיכול של הכלב ובשיפור זרימת הדם. חשוב מאוד לבשל את הדגים לפני שאתם מאכילים את כלבכם מהסיבה הפשוטה שדגים לא מבושלים עלולים להכיל טפילים מזיקים.
  5. עוף: עוף רגיל ומבושל ללא תיבול יכול לשמש כחטיף טבעי טעים. בנוסף, במקרים בהם כלבכם סובל מכאב בטן או קלקול קיבה, עוף מבושל יוכל להסדיר להם את מערכת העיכול (בלי שום תיבול!)
  6. חמאת בוטנים: חמאת בוטנים טבעית, לא מלוחה וללא תוספת סוכר בטוחה לכלבים. היא מכילה אלמנטים מועילים רבים, כולל ויטמינים E ו- B, ניאצין, שומנים בריאים וחלבון. יחד עם זאת, חשוב לבדוק כי חמאת הבוטנים אינה מכילה ממתיק בשם קסיליטול אשר רעיל מאוד לכלבים. מי שחושד שהכלב שלו אכל קסיליטול צריך לפנות מיד לווטרינר.
  7.  פופקורן רגיל : פופקורן רגיל, ללא מלח, חמאה או סוכר, יכול להוות טיפול תזונתי לכלבים. הוא מכיל מינרלים רבים כמו מגנזיום, זרחן ואבץ, שכולם חשובים לשמירה על בריאות הכלבים. ודאו שכלבכם לא אוכלים את גרעיני פופקורן מכיוון שזה עלול לגרום להם להיחנק.
  8. תרנגול הודו: תרנגול הודו מבושל הוא בטוח לכלבים, אך עליו להיות פשוט ולא מתובל. מזונות מסחריים רבים מבוססים על הודו מכיוון שהוא אחד המקורות האיכותיים לחלבון. שימו לב שאתם מסירים תחילה את השומן – יותר מדי שומן יכול לגרום בטווח הרחוק לבעיות בלבלב אצל כלבים.
  9. אוכמניות: אוכמניות בטוחות לכלבים לאכול והן מקור עשיר לסיבים, נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים, שיכולים לספק מגוון יתרונות בריאותיים לכלבים. מחקרים רבים מצביעים על כך שנוגדי חמצון עשויים לסייע בשיפור בעיות הקשורות לגיל אצל כלבים מבוגרים.
  10. בננות: בננות עשירות במגנזיום וחשובות מאוד לבריאות העצם של כלבנו. בשל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם, חשוב גם לא להגזים עם הבננות.
  11. מלפפונים: מלפפונים הם חטיף בטוח ודל קלוריות לכלבים, והם יכולים להיות אופציה טובה עבור אלה שסובלים מעודף משקל. בנוסף, כדאי לדעת שמכילים הרבה ויטמינים ומינרלים, כמו ויטמין K שחיוני לתפקוד תקין של הגוף.
  12. שעועית ירוקה: שעועית ירוקה רגילה היא חטיף טעים ובריא לכלבים. הם מקור לחלבון ומכילים גם סידן, ברזל וויטמין K. כלבים יכולים לאכול שעועית ירוקה מבושלת או גולמית.
  13. אבטיח:  אבטיח הוא אחד הנשנושים האולטימטיביים לכלבים, רק תקפידו להסיר ממנו את כל הגרעינים שפחות טובים לכלבכם. זה מקור מצוין לוויטמינים A, C ו- B-6 ואנחנו לא שמענו על הרבה כלבים שסירבו לחתיכת אבטיח מרעננת ביום קיץ חם.

כמה מילים אחרונות

אנחנו מקווים שעכשיו אתם יודעים היטב מה לתת לכלב לאכול. שימו לב, גם עם מזון שנחשב לבריא חשוב לא להגזים ולשלב אותו במתינות עם התזונה הקבועה. בנוסף, אם הכלב שלכם סובל מבעיות בריאותיות מסוימות עדיף לא להסתכן ולהתייעץ עם הווטרינר המטפל.

שיהיה בתיאבון! 

אולי יעניין אותך

0
העגלה שלך
Scroll to Top
דילוג לתוכן