מה אסור לכלב לאכול?

אנחנו חולקים את לבנו ואת ביתנו (ואולי לכמה כלבלבים ברי מזל אפילו את מיטותינו) עם חברנו הכלביים. לכאורה אין שום דבר רע בלשתף איתם גם את המאכלים האהובים עלינו, נכון? אז זהו, שלא בהכרח. רבים מהמזונות כמו פירות וירקות שבני אדם מעכלים בסדר גמור, יכולים להמיט הרס בגופו של הכלב ולגרום לבעיות בריאותיות קשות. מצד שני, ניתן להכניס חלק מהאוכל שאנחנו אוכלים לתזונת הכלב – וזה אפילו יכול לספק להם יתרונות בריאותיים כמו חוזק מפרקים, פרווה בריאה יותר ועוד. אז לפני שאתם מגניבים נשנוש לכלבכם, המשיכו לקרוא ולמדו אילו מאכלים אסור לכלבים לאכול.

7 מזונות שאסור לתת לכלב שלכם לאכול

 1. שוקולד

בראש רשימת המאכלים הרעילים לכלבים נמצא השוקולד האהוב עלינו. תיאוברומין אינו מזיק לבני אדם, אך זה הוא החלק הרעיל בשוקולד לכלבים. הוא נמצא בכל מיני סוגי שוקולד, אך במיוחד בשוקולד מריר. אכילת שוקולד עלולה לגרום לכלב להקיא, לשלשל ולהיות צמא יתר על המידה. במקרים קיצוניים זה יכול לגרום לקצב לב לא תקין, התקפים, רעידות ואפילו מוות. אז עדיף שתשמרו לעצמכם את ממתקי השוקולד.

2. מאכלים מלוחים  

מלח הוא גם אחד המזונות הרעילים לכלבים, הוא עלול לגרום למצב שנקרא הרעלת נתרן, שלא לדבר על הצמא מוגזם והטלת שתן תכופה. בין התסמינים שהכלב אכל יותר מדי מלח עלולים להופיע הקאות, שלשולים, טמפרטורת גוף גבוהה, התקפים, נפיחות ועוד. מלח יכול להיות קטלני, לכן רצוי שתשמרו אותו הרחק מהישג ידם ושלא תתפתו לתת לו לנשנש איזה בייגלה או פופקורן.

3. שום ובצל  

שום ובצל לא רק דוחים ערפדים, המזונות החריפים הללו הם חדשות רעות בשביל הכלבים שלכם. הם עלולים להרוס את כדוריות הדם האדומות של הכלב, מה שמוביל לאנמיה, מצב זה מתרחש בעיקר שהכלב צורך בצל ושום בכמויות גבוהות. גם מנה קטנה או רגילה עלולה להביא להרעלת הכלב. התסמינים עשויים לכלול חולשה, הקאות, נשימה ואובדן תיאבון. אז תעשו לעצמכם טובה ושמרו לעצמכם את הריח הרע מהפה 

4. חלב, גבינה, גלידה ומוצרי חלב אחרים

יכול להיות שיצא לכם כבר לפנק את הכלב שלכם בחתיכת גבינה, אבל חשוב לזכור שכלבים לא באמת בנויים לעבד מוצרי חלב פרה. חסר להם את האנזים שאחראי על פירוק סוכר חלב, ובעוד שיש כלבים שמסוגלים להתמודד עם חלב יותר מאחרים, כלבים רבים אלרגיים ללקטוז. חלב יכול לגרום להקאה אצל כלבים, לשלשול או לפתח מחלות במערכת העיכול. מוצרי חלב עם אחוז השומן גבוה יכולים להוביל לדלקת בלבלב. תסתכלו על הצד החיובי – עוד גלידה בשבילכם! 

5. ממתקים (גומי, סוכריות) ומסטיקים

אחד המזונות הרעילים לכלבים אבל שאנחנו כל כך אוהבים (מי לא אוהב ממתקים?!). בממתקים יש מרכיב הנקרא קסיליטול. זה גורם לזינוק באינסולין בגוף של הכלב שלך מה שיכול להוביל לירידה בסוכר בדם וכתוצאה מכך לגרום לאי ספיקת כבד. הסימפטומים כוללים עייפות, הקאות, אובדן תיאבון, התקפים, ובסופו של דבר מוות. כמה ממזונות אלה.

עובדת בונוס חשובה! בטח ששמעתם שבין המזונות שכן מותר לתת לכלבים שלנו זה חמאת בוטנים. זה נכון, אבל – ויש אבל גדול מאוד, חמאות בוטנים רבות מכילות קסיליטול. לכן, אם אתם מתכננים לפנק את כלבכם עם קונג חמאת בוטנים קנו אותה תמיד בחנות אורגנית ובדקו היטב את רשימת המרכיבים.  

6. סוכר

סוכר לצערנו לא טוב לבני אדם וגם לא לכלבים. למעשה, זה יכול להוביל אצלם לבעיות דומות כמו שלנו כמו השמנת יתר, בעיות בשיניים וסוכרת – כל אלה יכולים לנבוע עקב אכילת יתר של סוכר. בקיצור, שמרו את הסוכר הרחק מהכלבים שלכם והאמת…ואולי כולנו צריכים לשקול לצמצם את כמויות הסוכר שאנחנו צורכים.  

7. אבוקדו

יש הרבה מחלוקת סביב עניין האבוקדו בכל הנוגע לכלבים. הסיבה לכך נמצאת באחד החומרים שנמצאים בעלים, זרעים, קליפות עץ ובפירות והוא נקרא "פרסין". פרסין יכול להיות רעיל במינונים גבוהים. אבל…כעיקרון כלבים עמידים למדי לפרסין, ונדרש הרבה אבוקדו כדי שהפרסין יגרום להם נזק. עוד עובדה מעניינת, ברגע שאבוקדו בשל, גם רמות הפרסין יורדות. אז מה הבעיה באבוקדו?

ובכן, אם יש לך צמח אבוקדו בביתך או בחצרך, הכלב שלך עלול לזלול יתר על המידה את פירות שלא הבשילו, אך הסכנה האמיתית נובעת מהזרעים, הגבעולים והגזע שכולם קשים לעיכול ועלולים לגרום חנק או חסימות במערכת העיכול.  אם יש לך עץ אבוקדו וודאו שהכלב שלכם לא יכול להתקרב אליו או לפרי שנופל לקרקע.

יש עוד כמה מאכלים מסוכנים שאסור לכלבים לאכול

הנה עוד כמה סגי אוכל שעלולים להיות רעילים לכלבכם: בצק שמרים, זרעים של פירות, תפוח אדמה גולמי, עצמות מבושלות, אלכוהול, קפאין ותרופות. אל תתנו לכלב שלכם בשום צורה את המוצרים אלה, מכיוון שהם קטלניים ועלולים להוביל להרעלה, חנק, בעיות במערכת העיכול ומוות. אנחנו יודעים שזה לפעמים קשה להגיד לפנים החמודות האלה לא, אבל שמרו את המאמר הזה והיצמדו לתזונה שאושרה על ידי הווטרינר שלכם. אתם יכולים גם לחקור איזה מאכלים בריאים אתם כן יכולים לחלוק עם כלבכם (ויש הרבה). רק בריאות!

אולי יעניין אותך

0
העגלה שלך
Scroll to Top
דילוג לתוכן