מזון ואוכל לגורי כלבים

באנו לעשות כאן קצת סדר ולענות על השאלות החשובות באמת: איזה סוגי מזון לגורים יש? מה ההבדל בין אוכל לגורים לאוכל רגיל לכלבים? מה עושים כשהגור לא אוכל? ולמה בכלל חשוב להשקיע באוכל איכותי במיוחד בשלבים המוקדמים? בואו נתחיל!  

מזון מומלץ לגורי כלבים

איזה כיף זה גורים! איך אפשר שלא להתאהב בגושי הפרווה הקטנטנים והסקרנים האלה שממלאים את הבית באור וחיוכים?! אך עם כל הכיף שבדבר, עם קבלה של גור חדש למשפחה מתלווה גם אחריות רבה. מעכשיו והלאה אתם צריכים לשמור עליו מכל משמר, לאלף אותו, להאכיל אותו, להוציא לטיולים ולחשוף אותו לסביבה החדשה שלו. התזונה בשלב הגורות מאוד חשובה להתפתחות ויכולה להשפיע על בריאות הכלב בעתיד. אחד הדברים הכי מאתגרים (ורוב בעלי הגורים יסכימו איתנו), זה למצוא אוכל מומלץ לגורי כלבים שגם בריא להם וכמובן…גם טעים. בין כל החברות והמותגים השונים שיש היום בשוק – ההחלטה ללא ספק הפכה לקשה מתמיד.  

אז מה ההבדלים העיקריים בין מזון לגורים לבין מזון לכלבים בוגרים?

בעבר, יצרני המזון לבעלי חיים לא הקדישו יותר מדי תשומת לב להבדלים בין גודל הכלבים, גיל, רמת הפעילות או המצב הרפואי וגם המותגים הגדולים הציעו סוגי מזון בודדים שמיועדים לכל הכלבים. למזלנו, הזמנים השתנו וכיום חברות המזון מתמקדות בהתאמה ספציפית ככל האפשר של סוג המזון לשלב הספציפי של ההתפתחות והתאמה לצרכים השונים של הכלב.

בניגוד לאוכל לכלבים בוגרים שהוא יותר גדול וקשה מזון לגורי כלבים מתאפיין בגרגירים קטנים ורכים יותר לעומת המזון המיועד לבוגרים וזאת כדי לעזור להם בלעיסה. בנוסף, המרכיבים במזון לגורי כלבים לרוב שונים ועשירים ביותר בוויטמינים ותוספים שעוזרים להתפתחות הגור.

סוגי אוכל לגורים שכדאי להכיר

  1. אוכל יבש – סוג האוכל המוכר והפופולארי כרגע בשוק. ישנם אין ספור חברות שמציעות פורמולות ומתכונים שונים שמיועדים לשלבי החיים השונים של הכלב, כולל כאלה המיועדים במיוחד לגורים. אוכל יבש מתחלק לדרגות שונות ביניהם מזון פשוט, פרימיום, סופר פרימיום ואולטרה פרימיום כאשר ההבדל ביניהם הוא באיכות החלבון, אחוז הבשר באוכל לעומת הפחמימות, התוספות והרכיבים השונים כמו וויטמינים ותוספי תזונה וכמובן המחיר, ככל שהאוכל איכותי יותר באופן טבעי מחירו מתייקר. בנוסף יש גם אוכל רפואי המיועד לכלבים הסובלים מבעיות רפואיות כמו אלרגיות ובעיות בעיכול.
  • שימו לב: למרות שיש אוכל יבש שמיועד ספציפית לשלבי הגורות לא כל הגורים יצליחו להתמודד אתו, במיוחד גורים צעירים שנחשפים לאוכל יבש בפעם הראשונה. חשוב לוודא שהגרגרים קטנים ורכים ומתאים לשיניים עדינות, גם אם מדובר על אוכל לגורים מגזע גדול.

עוד הערה קטנה: במידה והקטנטן שלכם עדיין מתקשה עם הלעיסה, תוכלו להרטיב את האוכל בעזרת מעט מים ולרכך אותו.

  1. מזון רטוב – המזון הרטוב לרוב מגיע בשימורים ומכיל לרוב מרכיבים ומתכונים דומים מבחינת הערכים התזונתיים לאוכל יבש. מזון רטוב יכול להתאים מאוד לשלבים המוקדמים של הגורות ומומלץ כאוכל לגורי כלבים בני חודש עד שלושה חודשים בגלל שהוא מאוד רך ובעל ניחוח מאוד חזק שמגרה (יותר נכון מטריף) את הגורים ולכן זה נחשב לאוכל מומלץ לגורים בררנים שמתקשים במעבר לאוכל יבש לאחר יניקה.
  • שימו לב: מזון רטוב יכול להיות מעולה לתוספת מעניינת ובריאה לתזונה של הגור אך לא תמיד תספיק ככלל התזונה שלו, בנוסף זה יכול להיות די יקר להאכיל את הגור רק בשימורים.
  1. תזונה טבעית – בשנים האחרונות תזונה טבעית לכלבים הופכת ליותר ויותר פופולארית. תזונה טבעית מגיעה בשתי צורות: תזונה טבעית נאה ותזונה טבעית מפוסטרת/ מבושלת. תזונה טבעית מורכבת מאחוזי חלבון גבוהים (כמו לרוב בקר, עוף, הודו, כבש ודגים), מקור סידן כמו עצמות ואיברים פנימיים שמספקים את הוויטמינים הדרושים. תזונה טבעית זה לא בהכרח תהיה הבחירה הראשונה של בעלי הכלבים בגלל המחיר הגבוה וההתעסקות אך נחשבת למאוד איכותית, בריאה וטעימה לחברים הפרוותים שלנו.
  • שימו לב: תזונה טבעית נחשבת למאוד איכותית אך לא בהכרח מומלץ כאוכל לגורים בני חודש ומטה בגלל המורכבות בעיכול האוכל והקושי בלעיסה של העצמות.

עוד הערה קטנה: אם בכל זאת אתם חושבים ללכת לכיוון התזונה הטבעית, חשוב שתבצעו מחקר מעמיק בנושא.

זה בדיוק הזמן להשקיע במזון איכותי!

כמו אצל בני אדם, השלבים הראשונים בהתפתחות של הגור מאוד קריטיים(!). בחצי השנה הראשונה של חייהם, המערכת החיסונית של הגורים מאוד פגיעה והשלבים הראשוניים יכולים להשפיע רבות על הבריאות בהמשך הדרך. מעבר לחיסונים ולשמור שלא ינשנשו שטויות מהרצפה בטיולים, חשוב מאוד שנאכיל אותם באוכל איכותי המיועד לגורים ושנשקיע ככל האפשר בשמירה על תזונה בריאה.

מה עושים כשהגור לא אוכל? כמה טיפים שווים!

לא פעם בעלי כלבים מתמודדים עם "שביתות רעב" ובררנות באוכל מצד כלביהם, במיוחד עם גורים. מאוד חשוב להישאר ערניים במידה והכלב שלכם לא מוכן לאכול. התופעה יכולה לקרות עקב מספר גורמים: בעיות רפואיות, אוכל לא טעים, אוכל שלא עושה להם טוב, שינויים גדולים בסביבה ועוד. כשמדובר בגורים ישנם מספר פתרונות שניתן לנסות על מנת לעודד את הגור לשבור שביתה ולחזור לאכול:

  • לשלול בעיות רפואיות – הרבה פעמים כאשר הגור לא מרגיש טוב הוא מפסיק לאכול לגמרי. כחושדים בבעיה רפואית, חוסר תיאבון זה אחד הסימנים הראשונים שיכולים להעיד על הבעיה. לכן, כאשר הכלב מסרב לאכול ולשתות זה סימן לא טוב וצריך לגשת בדחיפות לווטרינר.
  • להחליף אוכל לאוכל שמותאם לגורים – יכול להיות שהאוכל שאתם נותנים לו לא מתאים לשלב הנוכחי בחיי הגור ובכלל מתאים לשלב מתקדם יותר. וודאו כי אכן אתם מאכילים במזון לגורי כלבים.
  • לשנות טעם – אוכל לגורים ולכלבים בכללי מגיע במגוון טעמים, נסו להחליף לסוג חלבון אחר שהכלב לא טעם לפני, זה יגרום לו להתלהב מהריחות החדשים ולטרוף את האוכל.
  • לשלב אוכל רטוב/ טבעי – אוכל רטוב וטבעי מאוד מאוד טעים לכלבים, אם הכלב פותח בשביתת רעב תנסו "לשחד" אותו ותערבבו מעט אוכל רטוב עם הגרגרים. רק תשתדלו שזה לא יהפוך להרגל קבוע כי אחרת סביר שהגור יסרב לאכול אוכל יבש בלבד.

משלוחי אוכל לגורי כלבים עד הבית חינם בקניה מעל 200 ש"ח.

הצוות של אדם וחיה ישמח לענות לכם על כל שאלה ולייעץ לכם איזה אוכל הכי מומלץ לגור שלכם, אם אתם כבר יודעים איזה מזון הגור שלכם אוהב אתם יכולים כבר היום לקנות אותו מהחנות המקוונת שלנו ואנחנו נשלח את האוכל עד אליכם! שירות המשלוחים פועל במועצה אזורית שדות נגב, מועצה אזורים מרחבים, מועצה אזורית אשכול, אופקים ושדרות.

אולי יעניין אותך

0
העגלה שלך
Scroll to Top
דילוג לתוכן