מזון יבש ואוכל לכלבים

עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, בחירת מזון לכלבים יכולה להרגיש לפעמים כמו למצוא מחט בערמת שחת. יש כל כך הרבה אופציות, ועל הנייר כולן נשמעות נהדר, אבל איך אנחנו יכולים לדעת איזה אוכל מתאים לכלב שלך? לפני שאתם רצים לבחור מותג, עליכם להכיר קודם כל את סוגי המזון הקיימים. 

אוכל מומלץ לכלבים בוגרים

בחירת אוכל לכלבים בדומה לבני אדם – היא עניין מאוד אינדיווידואלי, אנחנו צריכים ללמוד להכיר את הכלב שלנו, ללמוד לזהות את הצרכים התזונתיים הייחודיים שלו ובהתאם לכך לבחור עבורו את הטוב ביותר. במאמר הבא נבחן מגוון סוגי האכלה, כך שתוכלו להבין איזה סוג או שילוב של מזון ישפיע בצורה החיובית ביותר על בריאות כלבכם.

מזון לכלבים – למה זה כל כך חשוב?

יש לכם כלב אז אתם צריכים מזון לכלבים – נכון? האתגר הוא שכאשר אנחנו הולכים לקנות אוכל לכלבים ונדהמים לחלוטין מהאפשרויות המוצעות. הניסיון להבדיל בין מותג אחד למשנהו יכול להיות קשה והסתכלות על רשימת המרכיבים לעיתים קרובות לא תעזור מכיוון שנראה כי מרבית המזונות מכילים פחות או יותר אותו דבר – מקור בשר, אולי דגים, פחמימות, ויטמינים, מינרלים ומרכיבים אחרים שכנראה לא תצליחו לבטא. בנוסף, לאחרונה אפשר לראות על האריזות שהתווספו להן תיאורים כמו "פירמיום", "טבעי" או "הוליסטי" אך לרוב מדובר במונחים שיווקיים שנועדו למשוך קונים וכמעט אין להם קשר עם תכולת המזון בפועל או לאיכות שלו.

אז האם זה באמת משנה באיזו שקית תבחרו? אחרי הכול, ככל הנראה הכלב שלכם יהיה נלהב מכל סוג מזון שתביאו לו…בהחלט קל לחשוב כך אבל בחירת אוכל לכלבכם משנה מאוד!

השיקולים המרכזיים בבחירת מזון לכלבים הם:

  • גזע – בעוד שכלבים מעורבים נוטים פחות לסבול מבעיות כאלו, אך ישנם גזעים שנוטים לסבול מבעיות בריאותיות מסוימות, לכן – עדיף תמיד להקדים תרופה למכה ולמנוע את הבעיות הללו עם תזונה איכותית שמותאמת לגזע שלהם. לדוגמה, גזעים שנוטים לסבול מגזים נאכיל בצורה שונה מכלבים עם נטייה להיווצרות אבנים בכליות.
  • גיל – הגיל חשוב! כמו תינוקות, גם לגורים יש צורך בוויטמינים ומינרלים כדי לתמוך בגדילה בריאה. עודף או מחסור בכל ערך תזונתי מרכזי עלול לסכן את בריאותם של הגורים לכל החיים. בקצה השני של הספקטרום, כלב מבוגר בדרך כלל פחות פעיל ולכן התזונה שלהם צריכה להיות נמוכה בקלוריות כדי להימנע מעליה במשקל.
  • אורח חיים ופעילות – גם הפעילות חשובה! אם אתם הולכים עם הכלב שלכם במשך שעה פעמיים או שלוש ביום, אז כלבכם יצטרך תזונה שונה מכלבים שיוצאים לטיול של 15 דקות. לכלב פעיל יש צורך גדול יותר בחומרים מזינים בהשוואה לבטטות ספה פרוותיות.
  • בריאות נוכחית – יש לקחת בחשבון את המצב הבריאותי הנוכחי של כלבכם, האם הוא סובל מבעיות עיכול? דלקות פרקים? האם הכלב שלכם לוקח תרופות כלשהם? מצבים בריאותיים עשויים להצדיק דרישות תזונה ספציפיות.
  • הנאה – לבסוף, חשוב לזכור שבסופו של דבר כמו שאנחנו רוצים ליהנות מהאוכל שלנו – כך גם הכלבים שלנו. כלב שנהנה מהאוכל שלו יהיה שמח ובריא יותר.

איזה סוגי אוכל לכלבים יש?

לפני שנפרט על סוגי האוכל לכלבים נפרט בקצרה על גודל המארזים הנפוצים:

  • שקי אוכל קטנים – בד"כ מגיעים במשקל של מקילו אחד ועד 5 ק"ג. 
  • שקי אוכל בינויים – בד"כ מגיעים במשקל של 6 ק"ג עד 10 ק"ג. 
  • שקי אוכל גדולים – בד"כ מגיעים במשקל של מ-12 ק"ג ועד 20 ק"ג. 

1. תזונה יבשהמזון יבש לכלבים הוא הסוג החסכוני ביותר של אוכל וזו הסיבה שרוב הבעלים בוחרים אותו לכלבם. אוכל יבש מיוצר בצורת גרגירים או כופתאות ומכיל את כל המרכיבים החיוניים לבריאות והזנת הכלב. למרות שמזון יבש נראה לנו אותו דבר פחות או יותר – הנוסחאות הן שונות לחלוטין ויש סוגים רבים של אוכל יבש, כל אחד מהם מיועד לגיל הכלב, גודל, אופי הפעילות שלו וכן מצבו הבריאותי. המזון היבש הוא הסוג הראשון של אוכל כלבים מסחרי שיוצר אי פעם והוא נוצר בעיקר מטעמי נוחות.

מה היתרונות של מזון יבש? על האף שהמזון יוצר מלכתחילה מטעמי נוחות לנו, בשנים האחרונות בוצעה קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת האיכות – הנוסחאות לייצור התקדמו והשתכללו עם השנים וכך גם הידע שלנו בבריאות הכלבים. בניגוד לעבר, בה המזון היבש נועד נטו לספק לכלב את האוכל הבסיסי, כיום מייצרים מזון יבש בשביל להזין כל כלב בצורה האידאלית עבורו ולספק להם חיים ארוכים. בין היתרונות הבולטים שלו זה העובדה שהוא מחזיקה זמן רב ואין צורך לקרר אותו, הוא יכול לעזור לשמור על בריאות השיניים של כלבכם, הוא לא מלכלכך את הרצפה כמו אוכל רטוב ולא מצריך מכם בישול או התעסקות – רק להניח להם קערה מלאה באוכל ט-ע-י-ם!

2. אוכל רטוב (משימורים)– רוב הכלבים אוהבים מזון משומר, או רטוב. למעשה זו הדרך הפופולרית השנייה ביותר להאכלה אחרי האוכל היבש. מזון רטוב זו אופציה נהדרת להוסיף גיוון לתזונה. כדאי לדעת שהיום אוכל רטוב לא מוגבל רק לפחיות שימורים, חנויות רבות מציעות אריזות ידידותיות לסביבה.

מה היתרונות של אוכל רטוב? היתרון הנפוץ ביותר באוכל רטוב זה הטעם העשיר שלהם – אוכל זה מגיע במגוון רחב של טעמים, כך שאם יש לכם כלב בררן או מפונק, הוספת כף לארוחה יכולה לפתור בקלות שביתות רעב יתרון נוסף, זה חיי המדף הארוכים והעובדה שניתן למצוא שימורים בכל חנות חיות. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שזה עשוי להיות יקר.

שימו לב, הערה חשובה: רוב שימורי המזון מכילים כ-75% מים, המשמעות היא שככל שתכולת המים גבוהה, כך תכולת החומרים המזינים פחותה. ההמלצה שלנו היא להתייחס לזה כתוסף לתזונה מאשר תפריט קבוע, כיוון שכלבכם חייב לצרוך יותר אוכל עם ערך כדי לקבל את הערך התזונתי שהגוף שלו זקוק.

3. תזונה טבעית – אוכל נא לכלבים החל לתפוס תאוצה בשנים האחרונות, מדובר בתזונה שמורכבת מבשר נא, רצוי עם כמה עצמות (לא מבושלות!) מיקס של איברים, ירקות ופירות (המותרים), ביצים ותוספי תזונה שונים. התזונה הזו טובה עבור כלבים מסוימים, בעיקר כאלה שסובלים מאלרגיות, בעיות במעיים וכו'. יש בעלי כלבים רבים שבוחרים לבשל לבד, אך מדובר בעבודה רבה – לכן כיום תוכלו למצוא מותגי מזון שמציעים תזונה טבעית ארוזה לפי מנות.

מה היתרונות של תזונה טבעית? תזונה טבעית יכולה לעשות שינויים נפלאים אצל הכלב, החל מאיכות הצואה שמתפרקת בצורה מתכלה לחלוטין הודות לעיכול יעיל יותר, פרווה בריאה יותר, בריאות אוראלית, התמודדות עם מחלות אוטואימוניות ועוד.

הערה חשובה: לפני שאתם מחליטים להעביר את הכלבים שלכם לתזונה טבעית, רצוי להתייעץ עם הווטרינר שלכם שיוכל להסביר לכם בפירוט את היתרונות אך את הסיכונים.

מחירים וכמה זה יעלה לנו?

כמו שראים ישנם לא מעט סוגים של אוכל לכלבים, המחירים מושפעים מגודל שק האוכל, המותג (מותג יקר יותר לא בהכרח טוב יותר), ומאיכות המזון ככל שהמזון איכותי יותר המחיר גם יהיה בהתאם. בהערכה גסה מבלי להתחשוב בגודל המארז אפשר לאמר שהמחירים לאוכל לכלבים נעים בין – 100 ש"ח ועד 350 ש"ח.

למידע נוסף על דרגות מזון לכלבים.

הטיפ שלנו אם אתם כבר יודעים איזה מזון הכלב שלכם אוהב תקנו שקח אוכל גדולים משום שהם הרבה יותר חסכוניים והעלות לק"ג נמוכה יותר. 

כמה מילים אחרונות

אז עברנו על חשיבות של מזון איכותי לכלבים שלנו, דיברנו על הסוגים של המזון – אבל איזה מהם מתאים לכלבכם? ובכן, כאן נכנסת ההיכרות האישית שלכם עם החבר הפרוותי שלכם וגם ניסוי וטעיה. על בסיס הנתונים שדיברנו עליהם (גיל, גזע, אופי הפעילות, מצב בריאותי) – תתחילו עם סוג מזון שלדעתכם הכלב שלכם יאהב. במהלך התקופה שימו לב למצב הרוח שלו, ליציאות ולרמת האנרגיה שלו – אם הכול נראה תקין, ככל הנראה האוכל מתאים לו. אם לא – אז מנסים עוד סוג של אוכל. יש כלבים שזה עובד מהניסיון הראשון, ויש כלבים שדורשים יותר סבלנות עד שמוצאים את המזון האידאלי.

משלוחי אוכל לכלבים עד הבית חינם בקניה מעל 200 ש"ח.

אדם וחיה – חנות לחיות מחמד מציעים שירות משלוחים מהירים עד הבית בכל אזור מועצה אזורית שדות נגב, מועצה אזורית מרחבים, מועצה אזורית אשכול, שדרות ואופקים. 

בכל מקרה, אם אתם צריכים עזרה בבחירת אוכל מומלץ לכלבים, אנחנו נשמח לעזור לכם עם זה! מוזמנים להתקשר אלינו בכל שאלה וייעוץ, נענה לכם על כל שאלה ונלווה אתכם בתהליך בחירת המזון האיכותי ביותר! 

אולי יעניין אותך?

0
העגלה שלך
Scroll to Top
דילוג לתוכן