דרגות מזון לכלבים בישראל - איך לבחור אוכל לכלב?

עם כל מגוון האפשרויות שיש היום אחת השאלות ששואלים אותנו הכי הרבה זה איך בוחרים אוכל לכלב? למזלנו היום העבודה הרבה יותר פשוטה ומהירה משום שארגונים וטרינרים עולמיים נתנו קריטריונים המגדירים את רמות ודרגות המזון השונות, איכות המזון לכלבים נקבעת לפי המרכיבים שלו. בעמוד הבא נסביר לכם איך לבחור אוכל איכותי לכלב העשוי ממרכיבים מזינים ובריאים.

אתם אולי עשויים לחשוב "מה כבר יכול להיות ההבדל?", אך למעשה, חשוב להיות מודעים לכך שלא כל סוגי המזון לכלבים נוצרו באופן זהה והאיכות שלהם משתנה מאוד מיצרן אחד למשנהו, מה שמוביל אנשים רבים לבלבול וחוסר יכולת לקבוע מה המזון הטוב ביותר עבור החבר הפרוותי שלהם.למצוא את האוכל המתאים ביותר לכלב שלכם יכולים לקחת זמן וסקר שוק מעמיק, אך למזלכם עשינו עבורכם את העבודה. סרקנו את הביקורות באתרים כמו יועץ מזון לכלבים ו- Whole Dog Journal והשווינו בין עשרות מוצרים כדי למצוא את המותגים המובילים של מזון לגורי כלבים וכלבים בוגרים בקטגוריות שונות.

מה התווית על השק יכולה לספר לנו על איכות המזון?

למזלנו, מותגי המזון הגדולים עוברים ביקורות קבועות. בארץ היבואנים הרשמיים לרוב מציינים את המרכיבים בשפה העברית על גבי התווית (לא מובן מאליו בכלל) דבר שיכול מאוד לעזור לנו להבין מה האיכות של המזון. לרוב, המרכיב הראשון שמצוין ברשימת המרכיבים יהיה הרכיב העיקרי במזון וכן המרכיבים המשנים יצוינו אחריו לפי הסדר. עובדה זאת יכולה לעזור לכם להבין איך לבחור אוכל לכלב שלכם ולברור בין המותגים השונים לפי הרכיבים העיקרים שבהם.

דירוג מזון ואוכל יבש לכלבים

כאמור, הרבה השתנה משנים עברו וכיום ניתן למצוא סוגים שונים של אוכל לכלבים המתויגים תחת דרגות שונות של איכות. לרוב, דירוג המזון והאיכות נמדדים לפי המרכיבים ואחוזי החלבון בכל אחד. דירוג מזון לכלבים מתחלק ל- 4 קטגוריות שונות שצריך להכיר כדי לדעת איך לבחור את האוכל המתאים ביותר לכלב שלכם:

מזון בסיסי- המזון הבסיסי דומה מאוד במרכיביו לסוגי האוכל שהיו נפוצים מאוד בעבר (כמו "בונזו" לדוגמא). לרוב, האוכל יהיה מורכב ברובו פחמימות כמרכיב עיקרי ואחוזי חלבון נמוכים, בנוסף במזון הבסיסי ספק אם תמצאו תוספי תזונה או וויטמינים חשובים שמאוד חשוב לשלב בתזונה של הכלב.

יתרונות: זול.

חסרונות: ערכי תזונה נמוכים, פחמימות זולות (כמו תירס), טעימות נמוכה.

מה דעתנו: תמשיכו לחפש! אלו לא הערכים התזונתיים שאתם רוצים לכלב שלכם.

מזון פרימיוםלרוב במזונות פרימיום המרכיב הראשי יהיה חלבון בשונה ממזון בסיסי, אך אחוזי החלבון והאיכות ירודים וכן לא תמיד יציינו מה סוג החלבון. גם בדרגת הפרמיום לא תמצאו תוספים חשובים שיחסרו לכלב שלכם בטווח הארוך.

יתרונות: עדיין נחשב זול, בריא יותר מהמזון הבסיסי.

חסרונות: חלבון באיכות ירודה, רמת פחמימות גבוה.

מה דעתנו: מתקרב, אך עדיין לא שם.

מזון סופר פרימיום – במזון סופר פרימיום מתאפיין באחוזי חלבון גבוהים (כ-30+ אחוז) והחלבון יהיה מרכיב ראשון ומרכזי וכן תמצאו פירוט מלא על המרכיבים השונים ומהו סוג החלבון. בנוסף, במזונות סופר פרימיום משלבים פחמימות מורכבות (כמו שיבולת שועל) שמשביעות יותר ובריאות יותר לכלב וכן לרוב תמצאו גם תוספי תזונה משלימים לדיאטה מאוזנת ובריאה.

יתרונות: בריא, טעים, פחמימות וחלבונים איכותיים.

חסרונות: מחיר גבוה יותר, עדיין אחוז פחמימות גבוהה יחסית.

מה דעתנו: מזון איכותי שכל כלב ישמח לקבל, ערכי תזונה גבוהים שטובים לפרוותים שלנו.

מזון אולטרה פרימיום – הטופ של הטופ! אוכל בדרגת אולטרה פרימיום מכיל בין 60-80 אחוז חלבו איכותי. המזון לרוב לא יכיל פחמימות ודגנים או יכיל דגנים מלאים באיכות גבוהה באחוזים נמוכים ולרוב נחשב היפו-אלרגני. המזון מומלץ מאוד לכלבים עם בעיות רפואיות, לכלבים מפונקים ולהורים משקיענים שרוצים את הכי טוב לכלב שלהם.

יתרונות: איכות המרכיבים, אחוזי חלבון גבוהים לעומת הפחמימות, מבחן טעימות גבוהה, תזונה מאוזנת והכי בריאה שאפשר לבקש.

חסרונות: מחיר יחסית גבוה.

מה דעתנו: המנצח הגדול בדירוג האוכל הטוב לכלבים. אם אתם רוצים את הטוב ביותר בשביליהם – לכו על זה.

האם יש הבדל בין מותגי המזון השונים?

כמובן שכן! אמנם ישנם בשוק מותגי מזון לכלבים רבים ואיכותיים, אך ישנם כאלה שמעגלים פינות על ידי כך שהם מגדילים את מוצריהם עם חומרי מילוי באיכות נמוכה ותוספים מלאכותיים. איכות התזונה של הכלב שלך קשורה ישירות לבריאותם, אז אל תסתפקו באוכל בינוני, פינוקים או תוספים. לכל הכלבים יש את אותם הצרכים התזונתיים הבסיסיים, כך שאפשר להעריך את האיכות של מוצר אחד בהשוואה לאחר במונחים של עד כמה כל אחד עונה על הצרכים התזונתיים האלה. על מנת לבצע השוואה כזו, לעומת זאת, עליך להבין את דרישות התזונה של הכלב שלך ולדעת כיצד להבין ממה מורכב המזון שאתם בוחרים.

מהבסיסי ביותר לאיכותי ביותר – אצלנו תמצאו בדיוק את המזון שהכי מתאים לכלב שלכם

אצלנו באדם וחיה – חנות לחיות מחמד תמצאו מגוון רחב של מותגי מזון המובילים בעולם! אנחנו נשמח לעזור לכם ולהתאים לכם את הבחירה הטובה ביותר בהתאם לתקציב, אילוצים רפואיים והטעם שהכלבלב שלכם מעדיף.

ויותר מכך, אנו מציעים משלוחים חינם באזור מעוצה אזורית אשכול, ומשלוחים במחיר סמלי באזור אופקים ומ.א מרחביה ובשדרות ומ.א שדות נגב. הכול כדי לעשות לכם את החיים קלים יותר! 

אתם מוזמנים להשאיר פרטים באתר או התקשרו אלינו למספר לבירורים נוספים ושאלות.

אולי יעניין אותך

0
העגלה שלך
Scroll to Top
דילוג לתוכן